6 sveikatos būklės, susijusios su svorio metimu,


Dar metais Pasaulio sveikatos organizacija PSO nutukimą pripažino masine epidemija.

6 sveikatos būklės, susijusios su svorio metimu

Lietuvoje nutukimas taip pat yra aktuali problema, nes daugiau kaip trečdalis žmonių daugiau ar mažiau nutukę. Deja, bet nuo nutukimo kenčia ne tik suaugusieji, bet ir kas dešimtas vaikas. Egzistuoja pačios įvairiausios nutukimo priežastys: persivalgymas, paveldėjimas, sumažėjęs fizinis aktyvumas, centrinės nervų sistemos — pagumburio bei hipofizės sistemos — pažeidimas, hormoninis riebalų ir angliavandenių apykaitos sutrikimas.

Verta paskaityti

Reikšmės turi ir per didelis riebalų kiekis dienos racione, per mažas skaidulinių medžiagų vaisių, daržovių, grūdinių produktų vartojimas. Didžiausia problema, kad gauta su maistu energija nėra išnaudojama, o jos perteklius kaupiamas organizme riebalų pavidalu. Antsvorio ar nutukimo atsiradimas gali būti siejamas su genais, tačiau yra tik kelios retos genetinės būklės, kurios gali būti susijusios su per dideliu kūno svoriu, pavyzdžiui, Praderio-Vilio sindromas.

Susiję straipsniai Keturi svarbūs faktoriai, lemiantys tai, ar sirgsime vėžiu ir lėtinėmis ligomis   20 Vis dėlto tai susijusios su svorio metimu priežastis, dėl ko asmuo negalėtų sumažinti per didelio kūno svorio. Žinoma, antsvoris ir nutukimas gali būti paveldėtas dėl tam tikrų savybių — pavyzdžiui, didelio apetito, kuris apsunkintų svorio mažinimą, tačiau vis dėlto tai nepadaro svorio metimo neįmanomu darbu.

Svarbu atsiminti, jog per didelis kūno svoris yra dažniau susijęs su aplinkos veiksniais, tokiais kaip netinkami mitybos įpročiai, įgyti dar vaikystėje.

Tai yra vienintelis realus ir efektyvus būdas numesti svorio, nes nesukuriant kalorijų deficito svoris kristi negali. Arba mes suvalgome daugiau kalorijų nei sudeginame, taip skatindami svorio prieaugį, arba suvalgome tiek, kiek išjudame, taip išlaikydami esamą svorį. Jei kalorijų suvalgome mažiau nei sunaudojame paros metu, svoris pradeda kristi žemyn. Tačiau reikia nepamiršti ir kitų faktorių, susijusios su svorio metimu padės lengviau sukurti reikalingą kalorijų deficitą ir efektyviau naudoti maistines medžiagas organizme.

Pradėti rūpintis būsimo kūdikio kūno svoriu turėtų dar nėščia moteris. Ji turi stengtis, kad jos kūno masė per nėštumą padidėtų ne daugiau kaip 8—12 kilogramų. Jeigu priaugama nuo 20 iki 30 kilogramų, natūralu, kad vaisiaus organizme susidarys riebalinių ląstelių perteklius.

Motyvacija sportui - būtinas elementas

Nėščiosios turėtų vengti lengvai pasisavinamų angliavandenių pyragaičių, tortų, saldumynųsočiųjų riebalų rūgščių. Drastiški būdai nepadės Nutukę asmenys dažniau serga cukriniu diabetu, išemine širdies liga, arterine hipertenzija, insultu, tulžies pūslės akmenlige, sąnarių ligomis. Turinčių antsvorio žmonių dažniausiai būna ir padidėjęs cholesterolio kiekis kraujyje. Nutukimo gydymas yra išties ilgas ir sunkus procesas.

Tam, kad ilgą laiką ir nuolat būtų lieknėjama, būtini ne drastiški lieknėjimo metodai, o ilgalaikiai fizinio aktyvumo 6 sveikatos būklės mitybos pakeitimai. Fizinis aktyvumas turi būti didinamas palaipsniui, atsižvelgiant į sveikatos būklę, gyvenimo būdą.

Liesėjant reikia valgyti ne rečiau kaip 4 kartus per dieną.

Nuorodos kopijavimas

Didžioji maisto dalis turi būti suvalgoma pirmoje dienos pusėje. Rekomenduojamas paros raciono kaloringumas moterims —, o vyrams — kcal.

Nors priesakas mažinti suvartojamus riebalus dabar vertinamas skeptiškai, portalo prevention. Šį mitybos planą jis pristatė paskutinio praeito amžiaus dešimtmečio pradžioje. Didžiausią dalį raciono sudaro neskaidyti grūdai, vaisiai ir daržovės.

Kalorijas sudeginti padeda ir vandens procedūros, stiprūs masažai, cirkuliariniai dušai. Vėliau, jei minėtos priemonės nepadeda, galimas medikamentinis ar chirurginis gydymas. Dėl jų, žinoma, reikėtų tartis su specialistais.

Subalansuota mityba efektyviam lieknėjimui

Fizinio aktyvumo trūkumas labai svarbi priežastis, susijusi su nutukimu. Dauguma žmonių dirba sėdimą darbą, beveik kasdien važinėja udemy svorio metimas, todėl didžiąją dienos dalį praleidžia pasyviai, tiesiog sėdėdami.

Tačiau turint antsvorio ar polinkį kaupti papildomus kilogramus, atsipalaidavimą prie televizoriaus ar kompiuterio teks pakeisti fizine veikla. Pasaulio sveikatos organizacija rekomenduoja kiekvienam suaugusiam asmeniui užsiimti vidutinio intensyvumo fizine veikla bent minučių per savaitę.

6 sveikatos būklės, susijusios su svorio metimu

Tai galėtų būti važinėjimas dviračiu ar greitas ėjimas. Fizinę veiklą galima suskaidyti į trumpesnius užsiėmimus, pavyzdžiui, penkias 6 sveikatos būklės per savaitę atlikti įvairius pratimus po 30 minučių. Svarbu paminėti, jog jeigu asmuo turi antsvorio ar yra nutukęs ir nori sumažinti savo kūno 6 sveikatos būklės, fizine veikla reikės užsiimti ilgiau.

normalus riebalų nuostolis per savaitę medžiagų apykaitos greitis svorio netekimas

Patartina pradėti nuo mažesnio fizinio krūvio ir palaipsniui jį didinti. Kaip pasisotinti? Antsvorį, nutukimą ir kitas su tuo susijusias sveikatos bėdas gali sukelti ir paprasčiausias persivalgymas. Geriausias būdas kovoti su persivalgymu — planuoti valgymą dar iki tol, kol pradėjote valgyti.

Išsirinkite tuos valgius ar produktus, kuriuos ketinate suvalgyti, sudėkite juos prieš save, o kitus pašalinkite nuo stalo. Suvalgę pasirinktą maistą iš karto pasitraukite nuo stalo.

riebalų nuostolių mobilizacija kaip numesti svorio riešams

Skrandžio užpildymas taip pat aktyvuoja sotumo centrą, tad dar iki pagrindinio 6 sveikatos būklės naudinga valgyti vaisius ir daržoves, nes net 70 proc.

Kiekis, kurį skrandyje užima pora obuolių, lygus tam, kurį sudaro 4—5 riekės duonos ar didelė lėkštė ryžių, tačiau pagal kalorijų skaičių duona ar ryžiai net keletą kartų viršija obuolius.

Tuomet pažvelkime į 10 geriausių būdų, kaip numesti svorio nuo pilvo. Žinoma, pirmas ir pagrindinis būdas numesti svorio nuo pilvo yra pakankamas fizinis krūvis, įdealu optimalus, fizinio sporto medicinos gydytojo ar trenerio-specialisto nustatytas individualiai žmogui. Tai gali būti šiaurietiškas vaikščiojimas, bėgimiojimas, plaukiojimas, važiavimas dviračiu, spartus ėjimas, aerobika, šokiai. Taip pat labai svarbu teisingas valgymas. Net 80 procentų pilvo riebalų metimo proceso nulemia tinkamo maisto vartojimo įpročiai.

Kavinėje tyko kalorijų spąstai Jei dažnai valgote ne namuose, o kavinėje ar restorane, jums taip pat gali kilti rūpesčių dėl antsvorio. Ryšį tarp kasdien gaunamų kalorijų kiekio ir valgymo ne namuose nagrinėjo Europos perspektyvinių vėžio ir mitybos tyrimų programos specialistai. Anot jų atlikto tyrimo, žmonės, kurie reguliariai valgo ne namie, o valgykloje ar kavinėje, su maistu gauna daugiau kalorijų ir mažiau juda.

Buvo apklausti beveik 35 tūkst.

Probiotikai, padedantys mesti svorį ir kiti naudingi vaistininkės patarimai, norintiems sulieknėti

Buvo užfiksuoti ir apklaustųjų, kurių amžius — nuo 35 6 sveikatos būklės 74 metų, gyvensenos įpročiai. Pagal šiuos duomenis, mokslininkai apskaičiavo, kiek kalorijų apklaustieji suvartojo per dieną ir kiek jų susijusios su svorio metimu valgydami ne namie.

Rezultatai parodė, kad ne namie ypač daug geriama kavos, arbatos bei valgoma saldumynų — ledų ir įvairių kepinių. Ryškūs skirtumai pastebėti ir palyginus įvairių šalių gyventojų mitybos įpročius.

Papildomi kilogramai – ne tik estetinė problema: gresia bent 6 ligos - DELFI Gyvenimas

Pavyzdžiui, skandinavai ne namuose suvalgo kur kas daugiau nei vokiečiai ar Pietų Europos šalių gyventojai. Pasak mokslininkų, nors tai tik vienos dienos duomenys, jie gerai atspindi valgymo įpročius.

Apie svorio metimą

Nuorodos kopijavimas Papildomi kilogramai — ne tik estetinė problema: gresia bent 6 ligos Nuoroda nukopijuota.